Slovenská pošta upozorňuje na podvodné správy

Takto vyzerá podvodná správa. Na mobil ju dostal náš redaktor. FOTO: KRIMI správy

Slovenská pošta upozornila na podvodníkov, ktorí v mene pošty pýtajú doplňujúce adresné údaje či úhradu colných poplatkov.


Po kliknutí na priložený link žiadajú klienta zadať údaje o svojej platobnej karte. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková s tým, že Slovenská pošta vyzýva občanov, aby údaje o platobnej karte či bankovom účte nezadávali, mohli by totiž byť zneužité.

„Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov či sociálnych sietí úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby,“ upozornila v mene Slovenskej pošty Dorčáková. Všetky poplatky spojené so službami Slovenskej pošty sa platia pri preberaní zásielky u kuriéra, na pobočkách pošty alebo v BalíkoBOXe, dodala.

Ak na takéto podvodné správy ľudia už zareagovali a bola im spôsobená škoda, Slovenská pošta odporúča, aby sa obrátili na orgány činné v trestnom konaní.

Takýchto podvodných správ, či už vo forme SMS, MMS, e-mailov, telefonátov či na sociálnej sieti zaznamenala Slovenská pošta už približne 60 rôznych typov. Zvyčajne vyzývajú k úhrade platieb za doručené zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky alebo na zaplatenie colných poplatkov.

Prípadne vyzývajú na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze, upozorňuje Slovenská pošta. Ukážky falošných správ a mailov Slovenská pošta zverejnila na svojej webovej stránke.

Môže sa Vám ešte páčiť...

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.