Pozor na podvod! Táto spoločnosť okráda zákazníkov 15:00

Na internete sa objavili ďalšie správy o podvodných praktikách online obchodníkov. Tentokrát varovanie smeruje k emailovej adrese complaint6star@163.com.


Viacerí zákazníci nahlásili, že po objednaní tovaru im prišiel úplne iný, často nekvalitný a podstatne lacnejší produkt.

Podľa sťažností zákazníkov, ktorí sa podelili o svoje skúsenosti na rôznych fórach a sociálnych sieťach, funguje podvod jednoduchým, no účinným spôsobom. Zákazníci si zvyčajne objednávajú lacnejšie výrobky, ako napríklad náradie alebo elektroniku. Po zaplatení však namiesto objednaného tovaru dostanú úplne iný, často nefunkčný produkt výrazne nižšej hodnoty.

Jeden zo zákazníkov uviedol, že si objednal malú stolovú okružnú pílu za 49 eur, no namiesto toho dostal rozbitý hriankovač, ktorý podľa jeho odhadu nestojí ani 5 eur. Zásielky sú pritom doručované prostredníctvom spoločnosti Paketa.

Vzhľadom na to, že poškodených zákazníkov pribúda, túto spoločnosť sme vyskúšali osobne. Na ich stránke sme našli mininotebook za veľmi výhodnú cenu 55 eur. A tak sme neváhali a objednali si tento produkt. Za 5 dní sme dostali správu, že zásielka je v odoslaní a tak sme čakali. „Kuriér mi zavolal, že má pre nás zásielku v spomínanej sume. Balík som prevzal a po otvorení som sa „tešil“ na nový špičkový notebook, ktorý by som na Slovensku kúpil za viac ako 900 eur,“ zdôveruje sa náš redaktor.

Samozrejme, balík vyzeral dosť malý na takýto notebook, ale chceli sme sa presvedčiť, čo v balíku v skutočnosti bude. „Po otvorení som tam našiel namiesto notebooku malý reproduktor, ktorý by som na Slovensku kúpil za 9 eur,“ dodáva redaktor portálu KRIMI správy. Čo na záver dodať? Treba si najskôr overiť danú spoločnosť, pozrieť si ich recenzie a najmä ich webovú stránku. Po ich otvorení sme namiesto produktov našli úplne bezvýznamnú stránku, na ktorej nenájdete nič.

Complaint6starAT163.com

Čo robiť, ak ste sa stali obeťou podvodu:

  • Nahláste podvod: Obráťte sa na políciu a podajte trestné oznámenie.
  • Kontaktujte svoju banku: Ak ste platbu uskutočnili kartou, kontaktujte svoju banku a požiadajte o zrušenie transakcie.
  • Varujte ostatných: Podeľte sa o svoju skúsenosť na sociálnych sieťach a fórach, aby ste varovali ostatných pred podvodníkom.
  • Sťažujte sa: Obráťte sa na spoločnosť Paketa a požiadajte ju o ukončenie spolupráce s pochybnou spoločnosťou, ktorá stojí za emailovou adresou complaint6star@163.com.

V tejto súvislosti sme oslovili aj spoločnosť Packeta o vyjadrenie. Odpoveď na naše otázky prinášame v plnom znení. Na otázky odpovedala Radka Laky, manažérka zákazníckeho centra v spoločnosti Packeta.

“Packeta dôkladne analyzuje všetky pokusy o podvod, ktoré sa darí odhaľovať aj vďaka tomu, že nám ich zákazníci nahlasujú na našu zákaznícku linku. Bohužiaľ, falošné e-shopy a podvodné zásielky predstavujú ešte pokročilejšiu formu útokov, než je klasický phishing prostredníctvom e-mailu alebo SMS.

Ide o podvod, ktorý okrem našej zákazníckej linky odporúčame nahlásiť aj na polícii. Zákazníkom zároveň dôrazne odporúčame nenakupovať na podozrivých a nepreverených e-shopoch zo zahraničia, na ktoré nie sú dohľadateľné žiadne recenzie a zákazník ich nepozná. 

Podvodné e-shopy, z ktorých nám zákazníci podobný pokus o podvod nahlásili, okamžite blokujeme a prestávame z nich doručovať akékoľvek zásielky, aby sme chránili ostatných zákazníkov Packety.

Snažíme sa zasiahnuť aj v prípadoch ako je tento, kedy podvodníci v snahe o svoju anonymizáciu využijú tzv. fulfillment centrá a sklady, ktoré expedujú zásielku namiesto e-shopov. Okamžite ich upozorníme a požiadame o zablokovanie takýchto podvodníkov. Rovnako tak sme urobili aj v prípade tohto e-shopu. Podvodníci si však často zakladajú nové e-shopy, pri neznámych obchodoch s často podozrivými názvami a tovarmi tak odporúčame spozornieť a zvýšiť pozornosť, prípadne sa im rovno vyhnúť.  
Odporúčame tiež nepreberať zásielky, ktoré si ľudia neobjednávali a neočakávajú ich, teda majú neznámy pôvod. V mobilnej aplikácii Packeta vždy nájdu informácie o všetkých svojich objednávkach a skutočne doručovaných zásielkách,” uviedla Radka Laky, manažérka zákazníckeho centra v spoločnosti Packeta.

Pridajte sa k nám na Facebook! Pridajte sa k nám na Facebook!

Pred nákupom na internete si dôkladne preverte obchodníka a čítajte recenzie od iných zákazníkov. Buďte opatrní pri nakupovaní na podozrivých stránkach a nezvyčajných emailových adresách. Ak máte akékoľvek pochybnosti, radšej od nákupu upustite.

Máte tip na článok?
NAPÍŠTE NÁM:

redakcia@krimi-spravy.sk

Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľaj článok